Friday, November 11, 2011

Damia Safiyyah...Model Kanak2 Comel ^_^

Assalamualaikum...

Hehehe..title nak poyo...biar la..blog ni aku yang punya..haha...mak mana je la..kalau da anak sendiri mesti nak puji comel punya...da susah payah lahirkan, susukan, besarkan segala...kan2 korang...mesti korang pun camtu...

My precious Damia da genap setahun sebulan awal November ni...tak sangka la..memang sekejap sangat2 anak2 membesar...sebab tu orang kata rugi kalau terlepas tengok anak2 walau sehari...takkan boleh korek da kat mana2 keletah anak2 yang kita missed...rasa bertuah lak aku sebab walaupun tak bekerja aku dapat jaga sendiri anak2...mandikan, suap makan, main sama2, ajar baca buku, solat...Allah Maha Besar...dia tau pe yang baik untuk aku...

Dalam hati ni kadang2 memberontak gak nak kerja...tapi bila mengenangkan anak2 yang perlukan perhatian...tolak tepi dulu soal kerja...kerja boleh dicari...anak2 ni amanah Allah...kena la jaga sebaik2nya...

Ok cakap pasal Damia...dia da start berjalan masa 10 bulan...cepatkan??proud of her...sekarang ni tak payah cerita da dia punya laju kalau berjalan...tak kenal apa itu brek...hehehe..menonong jek macam lipas...bile da jalan laju sangat mesti la terhuyung-hayang...tapi tak jatuh lak tu..pelik2...aku ni da get ready nak jerit kot2 dia jatuh...haha..

The latest dia da pandai memanjat and turun sendiri...well done Adik...berkat latihan panjat-memanjat badan sesiapa je yang tengah dok baring2...tak kira la abah dia ke...aku ke...sume la dia lanyak...PRACTICE MAKE PERFECT right??sekarang ni da terlebih perfect da pulak...ni kalau aku tengah sibuk megadap laptop...mesti dia nak panjat atas meja nak ngadap sama...bersungguh2 lak tu...memang kalau sampai kat aku memang kena gomol la anak ibu ni...hiissshhhh..geraammm...

Pastu satu lagi yang paling best...Damia da tak nak tidur dalam buaian...yang penting kena de susu yang suam2 and tilam...pastu selamat...da zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...senang la ibu pasni kalau nak jalan2...tak payah da nak buai2 segala...mana nak cari buaian kalau jalan2 kat mall...hehe...tapi anak dara aku sorang ni memang tak berapa nak cerewet...Alhamdulillah...senang dari saat aku lahirkan dia lagi...esok da besar jadi anak yang solehah eh Adik..insyaAllah...aminn...ibu doakan dua2 anak ibu...

Setakat ni tu jela progress Damia...takde kena mengena dengan title pun..hahahaha...tapi pe2 pun Damia tetap model comel ibu...cayang dia ^_^

No comments:

Post a Comment