Friday, November 11, 2011

Ampuuunnnn Wahai Blog ^_^

Assalamualaikum...

11/11/11...la ni setelah 3 bulan tak jenguk2 blog baru la dapat mengomel semula...rasa macam 3 tahun...bukan apa..nak kata busy tak la busy sangat...tapi nak kata tak busy pulak nampak macam busy sesangat...pe la ak dok mengarut ni...

Takde pe2 yang baru nak share...just baru2 ni aku dok ajar anak bujang aku tak payah pakai diapers...jimat sikit..hehehe...tapi ya Allah dugaan maha hebat dari anak bujang aku yang comel ni...1st day asyik la terkencing2 dalam seluar dia...sampai da takde seluar da nak pakaikan...mulut ni dok la mengajar anak biar dia set in mind that no pooping and peeing in his pants...but...at last dua kali terceret...skali kat dalam bilik aku...skali lagi kat living room depan tv...dok syok tengok cartoon sampai tak sedar da terceret agaknya...errmmm...mulut ni tak abes2 beristighfar...mintak Allah kuatkan iman ni...sebab kalau tak diajar nanti susah pulak...bayangkan baru umur 3 tahun da pakai diapers size xxl...mana taknya..berat dia da cecah 17kg...memang harapan la nak dukung lama2...ter'peleot' tangan mak...kalau besar sikit lagi rasanya kena pakai diapers orang dewasa lak...hahaha...tu la size paling besar nak habaq untuk budak2...

Sambung balik lepas dia pooping merata2...aku pun bersihkan la dengan penuh kasih sayang sambil menyanyi2...huuuu...haruuuu...2 minggu gak la aku trained Zakwan...and finally orang kata berbaloi2...dia da pandai nak cakap nak gi toilet dalam bahasa dia...mencecet la aku lari bawak dia masuk toilet takut tak sempat...de gak kadang2 dia cakap nak gi toilet tapi bile da ready dengan pipe host nak jirus...tak kuar lak air kencingnya...rupanya da terkencing dalam seluar...baru la dia nak btau...Zakwannnnnnn...

Ok lagi...kadang2 kalau lambat bawak gi toilet sesaat jek...percaya la...depan toilet la tempat landing najis2 berkenaan...tak dan da nak selamatkan lantai tu dari jadi mangsa najis2 Zakwan..aku pun turut sama landing kat depan toilet sebab pasrah...haha..

Alhamdulillah...berkat kesabaran dan pertolongan adik2 aku...akhirnya Zakwan da pandai nak pooping and peeing kat toilet dengan cemerlang...good job Zakwan...ibu was very proud of you son ^_^ cuma time malam masa nak tidur baru pakaikan pampers and masa gi jalan2...

Lepas ni nak update pasal Damia lak...sila baca post seterusnya..hehe...terima kasih sayang =)

No comments:

Post a Comment