Saturday, July 16, 2011

Bercanda di Tepian Pantai (^_^)

Assalamualaikum...

"YEAY2...kak Diha nak bawak pegi pantai...bestnya...Nana jom siap2 cepat..!!!"adik aku si Baby jerit2 suka...budak jarang jalan pantai...tu yang excited melambung2 tu...kesian pulak aku tengok...nasib baik pantai kat seberang jalan rumah aku jek...aku pun tak pernah lagi jalan2 kat pantai area rumah aku...selalu pergi kat area Kijal...tu yang tiba2 nak ajak adik2 aku jalan pantai tu...nak explore pantainya ok ke tak...

Lepas semua da solat Asar...dalam kol 4.45 tu kitorang tolak...tak bawak pe2 pun sebab nak tengok2 jek...aku pun drive la sampai kat satu simpang ni...mak aiihhh..!!!besarnya lopak...swimming pool ke pe ni???hehehe...kalau la kancil aku yang comel ni lalu...mau berenang la jawabnya nanti kitorang...tak leh jadi ni...dengan skill drive aku yang hebat mengalahkan Michael Shumacker...aku pun lencong sana...belok sini...akhirnya aku berjaya lepasi lopak2 air yang banyak tak ingat dunia tu....

Sampai la kitorang kat tepi pantai yang indah lagi permai saujana mata memandang...hahaha...ayat nak syahdu...pe daa...adik2 aku pun pe lagi...terus macam orang histeria lari2 jerit2 pergi main air pantai...syok jek aku tengok...aku tak leh la main sekali sebab kena jaga Damia sayang musyuk2 aku ni...Zakwan lak takut nak ikut makcik2 die pergi main air...ngeri bebeno die tengok ombak tu...alahai anak aku sorang ni...maklum la jarang bawak die main2 air pantai...tu yang cuak bila tengok laut...

Adik2 aku plak dok sibuk snap gambar masing2 konon2 nak tunjuk kawan2 kat sekolah lama...macam2..gaya ketam de...gaya siput de...ntah pe2...hahaha...Damia lak aku dudukkan atas pasir...die pun pe lagi...terus meniarap main kuis2 pasir sampai abes masuk pampers die...adik2 aku lak tak puas hati sebab orang lain semua mandi laut...diorang lak tak bawak baju spare...kesian pulak...aku paham perasaan tak dapat mandi pantai...sebab encik suami tak izinkan takut nanti nampak pulak susuk badan isteri die ni nanti...hehe..jeles la tu...aku pun dok janji la kat adik2 esok jalan pantai lagi...leh mandi...

Tapi hari tu berakhir dengan kemarahan aku bila kaki masing2 penuh pasir melekat2...tu tak kira Zakwan punya pasir yang da penuh satu badan...haaiiisshhhhhhh..geram sungguh...tapi takpe la...sekali sekala...sabo jela...











No comments:

Post a Comment