Monday, August 8, 2011

OVEN Come to Me...

Assalamualaikum..

Apa punya tajuk daa...hehe..aku sebenarnya da kemaruk da ni...bukan kemaruk pe...kemaruk nak try test cuba resepi2 kek kat blog2 yang menggiurkan ni...tapi tu la kekurangan aku...aku ni bab2 buat kek ni memang langsung tak pandai...basic pun takde...sebab tu tak sabar2 nak suh encik suami belikan oven biar aku leh experiment buat kek aku sendiri...yang tukang merasa lak of course la encik suami kan...sedap ke tak bedal jela abang eh...huhu...

Dalam otak aku ni da dok terpikir nak buat bisnes jual cupcakes la bagai...perggghhhh..angan2 tinggi tuu...tapi de aku kisah???aku rasa tak salah kalau nak berangan benda2 elok ni...betul tak??kawan2 doakan aku...moga2 usaha dan semangat berkobar2 aku ni terus membara sampai pe yang aku nak tercapai...bunyi macam gempak kan...tapi memang gempak la pun kalau orang tak pandai buat kek macam aku ni leh jual kek sendiri nanti...InsyaAllah...

Pulak tu customer dok puji2 kek aku sedap...pastu siap nak order lagi plak...fuuuhhhh..jauh da aku menerawang ni...hahaha...bestnya kalau jadi betul2 ek...takpe2...usaha tangga kejayaan...jangan putus asa...nawaitu tu yang penting...bile da pasang niat InsyaAllah pe2 yang kite nak buat akan menjadi...

Sekarang aku tengah explore seberapa banyak resepi kat blog2...apam polkadot, kek, cupcake, macaroon and etc...aku kena start dari bawah...tapi takpe...sikit2 lama2 pandai la kan...semua orang pun tak pandai masak or baking...tapi kalau de keinginan mesti leh jadi pro gitu...

Ya Allah...mudah2an Kau permudahkan segala apa jua urusan hambamu ini...Aminnn

No comments:

Post a Comment