Monday, July 11, 2011

Sakit GIGI???Merana..!!!!

Assalamualaikum...

Macam biasa pagi aku mandikan anak yang sulung...final step adalah gosok gigi lepas main2 buih...tengah syok sental gigi Zakwan tiba2 die cakap "ket"..alamak..!!!sakit ke??apsal??ok cool lagi..baru2 ni balik kampung kat Muar umah mentua...mestila rutin ni masih diteruskan...iaitu mandikan anak2...gosok gigi time!!!gosok atas...gosok bawah...gosok kanan...gosok kiri..."KETTTTTTTTTTT"..eh..sakit lagi ke??pastu tanya mak mentua aku...die cakap "de gigi rosak tu...sebab semalam mak mandikan die de coklat2 kat giginye..."YEKE???cam tak percaya je...bukan main lagi aku jaga kebersihan gigi anak aku...sehari 3kali kot aku berus gigi die...IMPOSSIBLE..!!!!tak mungkin de plak kat gigi anak aku...ak check takde pe2 pun...rabun ke aku??tapi nampak macam de putih2 kat gusi die...nak tumbuh gigi ke??Zakwan masih sama dok melalak2 sakit...nak tau pe mak mentua aku cakap??"die nak tumbuh gigi tu...tadi mak mandikan die mak tengok macam de gigi nak tumbuh..."pulakkkkk....mmg betul la firasat aku...pastu aku tanya mentua aku..."de lagi ke mak coklat2 kat gigi Zakwan??"...die jawab.."takde...sisa makan kot"...aduuuuuhhh...bikin aku kaget jek mak aku sorang ni...nak tau sebab pe die nampak de coklat2 kat gigi anak aku??sebab Zakwan baru lepas makan...da tu mak mandikan Zakwan tapi tak gosok gigi die...memang la nampak kotor...takpe2...yang penting gigi anak aku masih comel...hehe..


cantik tak gigi saya???

ngaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

wajah2 keriangan sambil menunjukkan gigi die yang ciput2 

No comments:

Post a Comment