Saturday, July 9, 2011

Kesian Abang =(

Assalamualaikum...

Tadi jalan2 mall sebab nak jumpa adik aku yang belajar kat UiTM Dungun...walaupun jarak Kerteh dengan Dungun tak sampai sejam...tapi sebab tak berkesempatan dan sibuk hanya call dan sms jek yang mampu...bila die call kata nak jumpa kat Mesra Mall aku dan adik2 yang lain pun suka la...bukan senang nak jumpa adik aku sorang ni...busy memanjang...bese la...kita semua pun pernah merasa student life...kalau tak sibuk dengan kuliah....mesti de exam la quiz la...ehhh...bukan ke ak nak cerita pasal kat mall tadi...melencong lak dia...

Masa kat mall Farid (adik aku) masuk la Al-ikhsan...kedai favorite orang laki...bese la...die de bekenan satu beg ni untuk bawak kuliah...tapi aku lak tengah dalam mode berjimat cermat yang teramat...sebab korang paham2 la hidup aku sekarang da tak sama macam dolu2...de 3orang adik2 aku kena besarkn ...jadi tak dapat nak belanja adik aku sorang tu...nasib baik die paham...tapi sebagai kakak mestila rasa tak sedap kan bila adik2 tak dapat pe yang diorang nak...hampeh ke aku ni sebab tak belikan die beg tu...damn rasa diri macam tak guna jek sebab tak dapat bagi pe yang die nak walaupun benda tu tak la mahal bebeno...

Dengan condition aku yang tak bekerja dan hanya mengharapkan nafkah dari suami...sangat2 geram bila cakap pasal keje ni tau...da berpuluh resume and application aku hantar...tapi masih takde kekosongan...bila da dapat offer lak aku de kat Terengganu sedangkan keje yang aku nak kat Muar...macam ne tu...xpela...tu namanya bukan rezeki aku...tapi mudah2an Allah buka pintu rezeki aku luas2 biar aku dapat tolong suami dan adik2 aku....aminnn..

No comments:

Post a Comment