Friday, February 11, 2011

Banjir Oh Banjir..

Kasihan...Tu jela yang mampu aku katakan kat orang2 yang jadi flood victims ni...last mid december umah aku yang kena banjir...sampai tong gas petronas tu pn leh 'terbang' kat laman umah ak...hahaha..lawak tol tengok tong gas tu terapung2...nasib baik air xmasuk umah...2 inci lagi...fuuuhhhhh..kalau tak naya nak mengemas umah..

Baru2 ni nak balik Muar dari Kerteh stuck kat Segamat...perrggghhhh...dok pening da nak tido mana...ari da malam...padahal tinggal kurang dari setengah jam lagi nak sampai kampung...anak2 da nangis2 sebab tak selesa dok lama sangat dalam kereta...my hubby lak drive sana sini semata2 nak cari hotel...bila da jumpa hotel...guess what??sume full la!!!hahaha..mmg nasib kitorang la...cari masjid and parking kat situ...then anak beranak 'camping' dalam kereta...though naik MPV...tp bese la...bile da tido dgn anak kecik...sume jadi sempit...terpaksa la aku dan suami berasak2 semata2 nak bagi ruang yang selesa kat anak2...cian anak2 aku...da la sejuk...kena lak tido sepanjang malam dalam kereta dengan barang2 yang banyak...hehehe..

Tengah malam tu pulak...macam bese la...mesti la baby aku melalak nak susu...terpaksa redah hujan nak ke toilet cuci botol susu...sejuk mak aiii...macam ais...lepas da layan baby...nak tido balik tak leh...sebab 'sangat2 selesa' kat dalam kereta ni..hahaha..

Esoknye...suami aku call cik polis tanya update terkini pasal jalan2 yang da dibuka area2 Gemas...masih tutup daa...perut da lapar...bile la leh sampai kampung ni...air panas pun da habis...terpaksa la anak aku minum susu guna air bese...xbest kan jadi mangsa banjir???

Tengahari tu de berita baik dari cik polis...die cakap jalan kat Gemas da buka...pe lagi...terus suami aku pecut kereta redah jalan...tapi terpaksa la kitorang pusing 'jauh' sikit...sikit la sangat kan...masuk jalan Kuala Lipis uollss!!!xpenah2 sampai sana...amek ko...sebab banjir dapat la gak aku sampai Kuala Lipis...suami aku start la cite jalan tu jalan ni yang bas lalu masa nak hantar die balik asrama dulu2...yang paling geram sekali die cakap pakej sekali bawak aku and anak2 gi jalan2...huuu...kena la cubit sedas..hahaha...

Da puas pusing2 sampai pening sebab suami aku tak tau sangat jalan2 kat situ...akhirnye!!!kitorang pun sampai highway...sepanjang jalan tu...air kat tepi2 highway sume penuh da...memang sure la sikit masa lagi naik kat jalan...tengah dok tengok2...tiba2 je jammed...apsal ek??excident ke??bukan laa...air da naik jalan...dari 3 lane jalan jadi 1 lane je...bile sampai tol Ayer Keroh lagi la aku happy...tak sabar sangat aku nak sampai kampung...nak mandi2...nak baring2...baru sehari tu dalam kereta...da macam pe ntah...

ALHAMDULILLAH...finally sampai gak kat kampung tercinta...walaupun tak la best sangat sebab terperangkap dalam banjir...tapi best gak dapat rasa jadi mangsa banjir ni...mungkin sebab Allah nak uji aku and family...aku redha...yang penting sume selamat...tu jela yang aku leh cite sepanjang menjadi mangsa banjir...kehkehkeh =)

No comments:

Post a Comment